Friday, August 29, 2008

500 hp transporter ??

Well,-dynotesting will show the numbers,but this delivery to Mr.Lokdam and Mr.Riishede from "Hot VW's by Brorsson" surely have some potential !! 2387 ccm and 2332 ccm( "The Knight of Denmark" ) for these gentlemen :) Engine specs. in comments below.

2 comments:

  1. Lokdam's 2387 :
    Gene Berg 86mm krumtap med wedgematet swinghjul
    Carrillo plejlstænger fra Gene Berg
    Ny blok fra Gene Berg isat alubøsninger i lyfter hullerne
    FK 46 Knast med Magnum ligeskåret knast hjul
    Udo Becker letvægts lyftere
    Gene Berg vippetøj 1:1,4
    Gene Berg stødstænger
    CB Wedgeport toppe isat 46mm Manley ventiler udført af Udo Becker
    Gene Berg korte IDA manifolder, match portet af Udo Becker
    48IDA med 42mm venturier.
    Gene Berg 30mm oliepumpe
    Gene Berg oliesump, den brede model
    Lange 94mm Jay See cylindre.
    A 1 Sidewinder 1 3/4 udstødning
    Kompl. MSD tændingsanlæg med med digital 6 box
    Og Setrap oliekøler med elblæser

    ReplyDelete
  2. Riishede's 2332 :

    Krumtappen er en Original 84mm Scat, med wedgematet nyt Scat svinghjul, mener det er 6kg.
    Stempler/cyl 94mm er Cima, plejlstængerne er 5,5" Scat H-beam og alt er afballanceret til racer spec.
    Blokken er en "gammel" industrimotor fra 1973, der har kørt 1 time!
    Lyfterne er Udo Becker, den lette udgave. Knast er FK46 med Magnum lige skåret tandhjul.
    Topstykkerne er JPM MS230, 48 x 37,5 ventiler og med Johannes 5 boltede vippetøj 1,4:1
    Stødstængerne og remhjul er Gene Berg
    48 IDA, 42mm venturi
    MSD tændingsanlæg
    A1 sidewinder 1 3/4"
    Koblingen er Kennedy stage 2

    ReplyDelete